Centrum doradztwa konsumenckiego ostrzega przed nowym oszustwem wymierzonym w klientów Postbanku. W licznych e-mailach rzekomo wysyłanych w imieniu Postbanku nadawca twierdzi, że konto odbiorcy zostało zablokowane. Aby temu zapobiec, odbiorca jest proszony o kliknięcie łącza. Jest to jednak próba wyłudzenia informacji.



Fałszywy e-mail nie zawiera zwrotów osobistych, ale jest opisany jako „automatyczna wiadomość e-mail”, na którą należy szybko zareagować. Nadawca twierdzi, że konto zostało zablokowane ze względów bezpieczeństwa i może zostać aktywowane dopiero po ponownym potwierdzeniu danych bankowych.



Aby uspokoić klientów Postbank, zapewniają, że proces zostanie zakończony w ciągu 5 do 10 minut i bardzo łatwy. Wystarczy, że klikniesz w link w wiadomości e-mail i zatwierdzisz swoje dane.



Szczególnie zauważalne jest to, że link w wiadomości e-mail jest umieszczony nad właściwym przyciskiem. Ponadto nazwa Postbanku jest błędnie zapisana jako „Bank Pocztowy”. Nadawca oświadcza, że ​​możesz skontaktować się z pomocą techniczną Postbank, jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości. W rzeczywistości jednak konto nie jest zablokowane. Cyberprzestępcy chcą jedynie uzyskać dane osobowe klientów.



Oszukańczy e-mail zawiera następującą treść: „Drogi kliencie, To jest zautomatyzowana wiadomość e-mail powiadamiająca o codziennych aktualizacjach zabezpieczeń. Chcielibyśmy poinformować, że Twoje konto zostało tymczasowo zawieszone ze względów bezpieczeństwa. Twoje bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze i dlatego prosimy w celu potwierdzenia Twojej tożsamości w celu jak najszybszej aktywacji konta."



W celu rozpoznania oszustwa poradnia konsumencka radzi sprawdzić stan własnego konta w tradycyjny sposób, korzystając z zapisanego adresu URL do bankowości internetowej lub kontaktując się z obsługą klienta Postbanku. W idealnej sytuacji fałszywa wiadomość e-mail powinna zostać natychmiast przeniesiona do folderu ze spamem. Postbank nigdy nie wysłałby e-maila z prośbą o ponowne wprowadzenie danych.