Media społecznościowe eksplodowały w ciągu ostatnich 20 lat. Sieć Facebook, wspierana przez giganta IT Meta, jest dobrze znana. Kilka lat temu aplikacja społecznościowa TikTok przedostała się do Niemiec z Chin. Tutaj użytkownicy kręcą krótkie, kilkusekundowe klipy, aby przekazać swoją wiadomość obserwującym. Co sprawia, że ​​platforma jest tak niezwykła: dla niektórych twórców treści TikTok aplikacja stała się odskocznią.


Influencerzy zaczynali swoją karierę z pomocą platformy i obecnie zarabiają w niektórych przypadkach sześciocyfrowe sumy. Nowym trendem na TikToku jest stacja benzynowa Lady Esra Cayir. 29-latka z Oldenburga za pomocą platformy pozwala swoim fanom uczestniczyć w codziennym życiu na stacji benzynowej. Zabawne momenty są najpierw rejestrowane przez Esrę Cayir w krótkich notatkach, a następnie zamieniane w filmy w darmowych minutach. Dzięki temu mieszkaniec Oldenburga ma 1,8 miliona obserwujących. Rezultatem są bardzo zabawne krótkie filmy, w których 29-latka dokucza swoim klientom z dużą dozą humoru.





Biznes TikTok: jak to działa?

Dla Esry Cayir pierwsze filmy były prawdopodobnie bardziej kneblem. Ale TikTok już dawno przestał być czystą platformą do zabawy. W międzyczasie istnieją namacalne interesy gospodarcze po stronie mediów społecznościowych. Bytedance – firma macierzysta stojąca za platformą – w międzyczasie osiągnęła obrót w wysokości 80 miliardów dolarów amerykańskich w ubiegłym roku 2022.


Wzrost o około 30 proc. Jak wygląda biznes z TikTokiem? Źródła dochodu obejmują reklamę. Platforma oferuje reklamodawcom różne możliwości, aby to zrobić, takie jak:



widoczne miejsce w kanałach

miejsce docelowe jako pierwszy film (widok z góry)

W reklamach w kanałach itp.


Reklamodawcy TikTok mogą również nagrywać dłuższe filmy trwające do 60 sekund w poszczególnych formatach lub bezpośrednio zintegrować elementy wezwania do działania. Z reguły płatność następuje za 1000 paczek wyświetleń. TikTok rozlicza się na trzy sposoby:



Zaliczka

Płatność automatyczna (w dniu rezerwacji lub po osiągnięciu progu płatności)

Rozliczenie (miesięcznie).


Jako metoda płatności TikTok akceptuje między innymi karty kredytowe i przelewy bankowe. Alternatywnie można uzgodnić dodatkowe metody płatności. Szczególnie popularną metodą płatności w tym kontekście jest Paysafecard. Dużą zaletą jest to, że depozyt jest bezpieczny przez cały czas trwania transakcji. Jest to również bardzo popularne w innych sektorach, takich jak małe, nieznane sklepy. Ponadto Paysafe można znaleźć w IGaming , gdzie pełni również funkcję bezpieczeństwa.


Tym, co sprawia, że ​​TikTok jest tak interesujący z punktu widzenia przedsiębiorczości, jest młoda grupa docelowa. Szczególnie w tym segmencie platforma zapewnia bardzo szybkie budowanie zasięgu. Według własnych informacji filmy docierają do ponad 19 milionów użytkowników w samych Niemczech. Ogromna liczba, biorąc pod uwagę, że główna grupa docelowa ma mniej niż 25 lat. Dzięki platformie międzynarodowe marki mogą dotrzeć do znacznie większej liczby użytkowników.


Więcej trendów na TikToku

TikTok stworzył swój własny świat. W przeciwieństwie do dobrze znanych platform wideo, zwięzłość filmów jest punktem odniesienia. Komedie – podobnie jak filmy „Pani ze stacji benzynowej” – zyskują na popularności. Younes Zarou pokazuje, że świetne efekty i obrazy też działają. 23-latek stał się gwiazdą z wielomilionową publicznością dzięki wyszukanym efektom w swoich krótkich filmach.


Sztuka w różnych formach świetnie sprawdza się również na platformie. Można to nakładać na płótno lub przedmioty za pomocą farby w sprayu i kolorowych ołówków. Ale coś w rodzaju sztuki fotograficznej działa również na TikTok. Filmy z zoomem makro to specjalność konta macrofying. Ponad siedem milionów obserwujących jest pod ogromnym wrażeniem filmów makro w zwolnionym tempie. Zbliżenia ujawniają tak wiele ukrytych szczegółów.


Wniosek: TikTok jest nieodzowną częścią marketingu mix dla młodych grup docelowych

TikTok stworzył gwiazdy, które mają również miliony obserwujących w Niemczech. Platforma wyznacza bardzo wyraźne limity długości przesyłanych filmów. Jeśli chcesz być na czele fali, musisz być kreatywny. Firmom warto przyjrzeć się platformie. TikTok wyświetla reklamy. Szczególnie w grupie docelowej do 25 lat firmy docierają z TikTokiem do wielu użytkowników. Ważne jest, aby wiedzieć, gdzie reklamy TikTok są w szczególnie dobrych rękach. W przeciwnym razie kampania medialna oparta na dobrych intencjach padnie ofiarą marnotrawstwa.