Rozczarowujące dane dotyczące usługi przesyłania strumieniowego Disney+ zostały ponownie opublikowane w najnowszym kwartalnym raporcie Disneya. To już drugi rok z rzędu, kiedy Disney+ traci subskrybentów. Podczas gdy w poprzednim kwartale było jeszcze 161,8 mln abonentów, ostatnio liczba ta spadła do 157,8 mln.
Disney uzasadnia to w swojej prezentacji finansowej przede wszystkim indyjskim oddziałem Disney+ Hotstar, który stracił 4,6 miliona klientów. Dział transmisji strumieniowej Disneya poniósł całkowitą stratę w wysokości 659 milionów dolarów. To mniejsza strata, niż oczekiwali inwestorzy – i znak, że podwyżki cen mają wpływ. Disney miał łączne przychody w wysokości 21,8 miliarda dolarów i zysk w wysokości 1,3 miliarda dolarów w ostatnim kwartale, co częściowo wynikało ze wzrostu zysków w parkach rozrywki i hotelach Disneya. Akcje początkowo spadły o 2 procent w handlu po godzinach.
Hulu i Disney+ łączą się
Ważny i długo oczekiwany krok jest obecnie w toku w USA: usługi przesyłania strumieniowego Hulu i Disney + są tam łączone i łączone w jedną aplikację do przesyłania strumieniowego. Co więcej, subskrypcje Hulu i Disney + powinny być również możliwe do zrealizowania osobno, powiedział Disney. Usługa przesyłania strumieniowego Hulu nie istnieje w Niemczech. Nie jest jasne, czy i kiedy jego zawartość ostatecznie pojawi się w niemieckim Disney +. Disney jest właścicielem 66 procent Hulu i rozważa zakup pozostałej trzeciej części.
Dyrektor generalny Disneya, Bob Iger, zapowiedział również dalsze podwyżki cen dla Disney+. Mówi się, że subskrypcja bez reklam jest znowu droższa, powiedział Iger, nie podając szczegółów. Nie jest jasne, czy ceny powinny wzrosnąć tylko w USA, czy też w Niemczech. Nie należy się obecnie spodziewać dalszych podwyżek cen abonamentów z reklamami, powiedział Iger.
W Niemczech Disney+ nie jest jeszcze wolny od reklam, tutaj oferowana jest tylko standardowa subskrypcja. Kosztuje 9 euro miesięcznie i 90 euro jako pakiet roczny.