Młoda para z Vechty uratowała kilka internetowych firm zajmujących się sprzedażą wysyłkową przed sześciocyfrową sumą pieniędzy, zwracając oszustwo. Obaj podejrzani wykorzystali fakt, że nie każda firma wysyłkowa dokładnie sprawdza zwroty od swoich klientów przed zwrotem ceny zakupu. Sami zainicjowali zwroty, ale nie odesłali oryginalnej przesyłki, tylko puste pudełka lub gorsze produkty. Firmy wysyłkowe zwróciły odpowiednią wartość towaru z powodu braku starannej kontroli zwrotów, a para nie tylko wielokrotnie otrzymywała pieniądze z powrotem, ale jednocześnie pozostawała w posiadaniu skradzionego towaru.
Komisariat policji w Cloppenburg/Vechta rozpoczął śledztwo w sprawie dwóch oszustów w grudniu 2021 r. Ostatecznie w lutym 2022 r. przeprowadzono rewizję, podczas której skonfiskowano część cyfrowych nośników danych. Teraz policja złożyła kolejną wizytę parze i przejęła dużą ilość dowodów, w tym dodatkowe nośniki danych, telefony komórkowe i różne przedmioty, które sprawcy uzyskali w wyniku oszustwa związanego ze zwrotem.
Dwóch podejrzanych z Vechta oferowało również oszustwa związane ze zwrotami innym kupującym online jako usługę. W zamian pozwalają swoim klientom płacić niewielki procent wartości towarów jako opłatę. Kitel, dotkniętych kupców czytuje powiedziane ponieśli sześciocyfrowe uszkodzenie.
Oszustwa związane ze zwrotami jako lukratywny model biznesowy
Oszustwo związane ze zwrotem pieniędzy nie jest nowym zjawiskiem. Podobne przypadki są zgłaszane co jakiś czas. Przestępcy zamawiają towar w sklepie internetowym, zatrzymują towar i zamiast tego odsyłają produkty gorszej jakości lub wcale. Firmy wysyłkowe zwracały cenę zakupu, a sprawcy kradli zarówno pieniądze, jak i towar.
Dla wielu oszustwa związane ze zwrotami stały się lukratywnym modelem biznesowym. Ponieważ nierzadko zdarza się, że sprzedawcy internetowi są zniechęceni dużym wysiłkiem związanym z dokładnym sprawdzaniem zwrotów. Niektórzy sprzedawcy polegają na tym, że klienci uczciwie zwracają towary i sprawdzają jedynie, czy są kompletne.
Ale szkody spowodowane przez oszustwa związane ze zwrotami są ogromne. Nie tylko detaliści, których to dotyczy, ponoszą straty finansowe, ale także uczciwi klienci, którzy muszą pokryć rachunki w wyniku wzrostu cen.
Odwołuje się do uczciwości klientów
Aby przeciwdziałać oszustwom związanym ze zwrotami, wielu sprzedawców internetowych odwołuje się do uczciwości swoich klientów. Wskazują, że nadużywanie prawa do powrotu jest nie tylko karalne, ale także zagraża handlowi, a tym samym miejscom pracy. Niektórzy detaliści już zareagowali i stosują nowoczesne technologie, aby zapobiegać oszustwom związanym ze zwrotami.
Na przykład istnieją specjalne aplikacje, które sprawdzają zwroty pod kątem autentyczności i kompletności, zapewniając w ten sposób zwiększoną ochronę przed oszustwami. Jednak dokładna kontrola zwrotów jest nadal najlepszym sposobem zapobiegania oszustwom związanym ze zwrotami.
Wniosek
Oszustwa związane ze zwrotami towarów stały się lukratywnym modelem biznesowym, który może mieć fatalne konsekwencje zarówno dla sprawców, jak i dla uczciwych klientów i sprzedawców internetowych. Obowiązkiem handlowca jest dokładne sprawdzanie zwrotów i stosowanie nowoczesnych technologii w celu zapobiegania oszustwom. Klienci powinni również uważać, aby nie nadużywać prawa do zwrotu i postępować uczciwie ze sprzedawcami. Tylko w ten sposób można zminimalizować szkody.