YouTube wyłącza nakładki reklamowe na swoich filmach. Banery reklamowe mogły wcześniej pojawiać się w środku filmu w przeglądarkach na komputerach i blokować wyświetlanie treści. Od 6 kwietnia nie będzie już takich reklam, powiedział pracownik YouTube we wpisie wsparcia.
Banery reklamowe istniały tylko w komputerowej wersji YouTube. W teście Heise online był w stanie znaleźć to przede wszystkim w filmach YouTube, które zostały zintegrowane z zewnętrznymi stronami internetowymi. Narzędzie do konwersji PDF i Niemiecki Związek Piłki Nożnej, który chce sprzedawać bilety na mecz towarzyski reprezentacji mężczyzn z Belgią pod koniec marca, zrobił w ten sposób reklamę w krótkiej próbce.
Takie reklamy wkrótce powinny przestać być widoczne, aby poprawić wrażenia użytkownika, pisze pracownik YouTube we wpisie wsparcia. Zamiast tego uwagę użytkownika należy skierować na „lepiej działające formaty reklamowe”. Youtube obiecuje, że inne formaty reklamowe nie powinny być częściej wyświetlane na pulpicie.
Brak reklam z YouTube Premium
Reklamy banerowe za pośrednictwem filmów YouTube można w każdej chwili zamknąć, klikając krzyżyk w prawym górnym rogu. Jednak nakładki mogą być wyświetlane częściej w trakcie filmu na YouTube? w związku z tym konieczne było ich kilkukrotne zamknięcie. Program do blokowania reklam już blokuje te reklamy.
Nawet subskrybenci YouTube Premium nie widzą żadnych reklam na YouTube. YouTube testuje obecnie dodatkowe opcje, aby subskrypcja premium była przyjemna dla użytkowników: w przyszłości użytkownicy YouTube Premium będą mogli zobaczyć potencjalnie ładniejszą wersję rozdzielczości FullHD. Kilku użytkowników donosi w mediach społecznościowych o nowej opcji w ustawieniach rozdzielczości, którą Google nazywa „1080p Premium”. Wariant ten jest oferowany jako dodatek do dobrze znanego 1080p.