Na targach Gamescom firma Denuvo by Irdeto ogłosiła wprowadzenie dwóch nowych narzędzi, z których wydawcy mogą korzystać oprócz istniejących zabezpieczeń przed kopiowaniem. Wprowadzając „Unreal Engine Protection” i „Weryfikację integralności”, Denuvo by Irdeto potwierdza swoje zaangażowanie w ochronę wrażeń z gier i zapewnianie uczciwej gry w branży gier. Firma od kilku lat oferuje twórcom i wydawcom gier własny system antycheatowy.
Według Denuvo Unreal Engine Protection to przełomowe narzędzie, które uniemożliwia złośliwym użytkownikom manipulowanie grami zbudowanymi na silniku Unreal Engine. Unreal Engine to wiodące narzędzie do tworzenia 3D w czasie rzeczywistym, które umożliwia fotorealistyczne wizualizacje i wciągające wrażenia w grach. Nowe zabezpieczenie powinno skutecznie udaremnić próby eksploracji danych i stworzyć silną barierę przed oszustami, piratami i innymi oszustami. Chroni pliki danych Unreal Engine przed odszyfrowaniem, blokuje korzystanie z konsol debugowania w grach i ukrywa punkty wejścia, aby zapobiec modyfikacjom gry. Ponieważ narzędzia do atakowania gier Unreal Engine są publicznie dostępne i łatwe w użyciu, ochrona ta powinna odgrywać ważną rolę.
Doug Lowther, dyrektor generalny Irdeto, stwierdził w komunikacie prasowym firmy: „Dzięki Unreal Engine Protection tworzymy nową broń dla branży gier, aby mogła walczyć z hakerami próbującymi robić z grami rzeczy, których nie należy robić”. Włączenie nowej ochrony do gier powinno być łatwe dla wydawców.
Dzięki funkcji „Denuvo Integrity Verification” Denuvo firmy Irdeto dodaje dalsze szczegółowe opcje do swojego produktu zabezpieczającego przed manipulacją. Ta funkcja umożliwia programistom weryfikację integralności kodu gry i ochronę przed manipulacją statyczną i dynamiczną. Kontrola integralności gwarantuje, że osoby atakujące, takie jak Empress lub SkidRow, nie będą mogły zmodyfikować chronionego kodu gry przed grą ani w jej trakcie. Chroni studia gier przed potencjalnymi zagrożeniami związanymi z manipulacją i gwarantuje, że nikt nie będzie mógł zmienić ich zastrzeżonego kodu źródłowego.
Doug Lowther podkreślił: „Wiemy, jak ogromne znaczenie ma bezpieczeństwo kodu w branży gier”. Wydawcy mogą uaktualnić ochronę swoich gier do wersji Unreal Engine i weryfikacji integralności, ale za opłatą.
Czas pokaże, czy nowe środki powstrzymają crackerów takich jak Empress przed tworzeniem nielegalnych kopii. Jak dotąd wyścig wygrywali crackerzy, niezależnie od tego, z której wersji Denuvo korzystano..