Technologie sztucznej inteligencji (AI) podbijają obecnie świat, głównie dzięki wprowadzaniu na dużą skalę nowych platform, takich jak ChatGPT i Rytr. Ich twórcy początkowo używali i opisywali swoje narzędzia jako âpomoce do pisania i badańâ, co jest uzasadnione, ponieważ mogą być również bardzo pomocne dla pisarzy, którym chwilowo brakuje inspiracji lub kreatywności.
Jednak wydajność i siła sztucznej inteligencji oznacza również, że może ona zagrozić niektórym miejscom pracy, zwłaszcza gdy firmy dążą do obniżenia kosztów pracy. Chociaż ta wiadomość może być przygnębiająca dla niektórych osób, może również oznaczać, że zamiast tego otrzymują od swojego pracodawcy bardziej zaangażowane i ambitne zadania.
Ponieważ świat zmaga się z tymi nowymi technologiami sztucznej inteligencji, oto pięć obszarów pracy, które w dużej mierze mogą stać się przestarzałe w ciągu najbliższych kilku lat.
Podstawowe zadania pisarskie
Pisanie komunikatów prasowych, tworzenie prostego copywritingu i pisanie życiorysów to powtarzalne przetwarzanie tekstu, które w dowolnym momencie może zostać przejęte przez narzędzia AI.
Jednak tam, gdzie sztuczna inteligencja zwykle zawodzi, tworzy artykuł, który wygląda i wydaje się, że napisał go człowiek. Zdecydowana większość tekstu nadal wydaje się mechaniczna, co jest złą wiadomością dla algorytmów Google, które obecnie oceniają dobrze napisane i dobrze zbadane treści wyżej.
Roboty tekstowe okazały się również dobre w niektórych kreatywnych zadaniach związanych z pisaniem, np. B. tworzenie nagłówków. Możesz także stworzyć unikalny raport przydatny w komunikatach prasowych i reklamach.
Chociaż te techniki są dalekie od poziomu ludzkiej kreatywności, mogą radykalnie obniżyć cenę tworzenia tekstów reklamowych i komunikatów prasowych, gdy firmy zdadzą sobie sprawę, że mogą z łatwością stworzyć je za pomocą maszyny.
Komponowanie e-maili niskiego poziomu
Wszyscy mamy filtry spamu dla naszych e-maili, ale czasami otrzymujemy cyfrowe listy promocyjne, które w jakiś sposób przemykają przez sieć. Sprytnie sformułowane spersonalizowane techniki sprzedaży są często stosowane, aby trafić do skrzynki odbiorczej odbiorcy. Na przykład możesz pokusić się o kliknięcie wiadomości e-mail zatytułowanej âTwój bonus czeka na Ciebieâ zamiast po prostu odpowiedzieć na tytuł âBonus bez depozytu 2023â.
Dzieje się tak dlatego, że za tymi e-mailami stoi osoba fizyczna, która wymyśla pomysłowe sposoby tworzenia określonych tytułów, aby przyciągnąć Twoją uwagę. Teraz firmy takie jak ChatGPT mogą zrobić dla Ciebie wiele z pewnym sukcesem.
Może to ostatecznie oznaczać, że tacy autorzy e-maili zamiast tego poświęcą się bardziej wyrafinowanym zadaniom związanym z pisaniem, ale można przewidzieć, że wielu z nich pozostanie bez pracy.
legalni pracownicy
Być może czytałeś niedawno wiadomości o ChatGPT, gdzie ChatGPT zdał egzamin z prawa. Maszyna pisała złożone eseje na temat podatków i prawa konstytucyjnego, co skłoniło niektórych ekspertów prawnych do twierdzenia, że ââmoże wykonywać pracę prawników o niskich kwalifikacjach.
Niektórzy eksperci twierdzą, że to właściwie dobra rzecz, ponieważ prawnicy w niektórych branżach mają już o wiele za dużo pracy, aby pozwolić, aby narzędzia AI odciążyły ich trochę. Pozwala to ludziom skupić się na bardziej złożonych zadaniach, podczas gdy typowe formy prawne, takie jak umowy najmu, są tworzone przez robota.
Może również skłonić prawników i adwokatów do przystosowania się do nowego środowiska technologicznego, aby lepiej się w nim wykształcić, starając się wyprzedzić maszynerię.
Mimo to należy unikać znacznych zwolnień rządowych, które odbiją się na gospodarce i spowodują ewentualne niepokoje społeczne.
(Niektóre) programowanie komputerowe
Narzędzia sztucznej inteligencji są produktem stale rozwijającego się cyfrowego świata, w którym jest więcej niż kiedykolwiek zawodów inżynierii komputerowej. A to oznacza nadmiar zadań, których wielu programistów nie chce wykonywać.
Firmy takie jak ChatGPT pokazały rozwiązania pozwalające tworzyć podstawowy kod znacznie szybciej niż ludzie i dostarczać pomocnych informacji do zadań programistycznych â do tego stopnia, że ââwiele firm ostatecznie będzie ich używać jak pełnoetatowych pracowników. W rezultacie sztuczna inteligencja może ostatecznie zastąpić młode talenty.
Jednak wiele osób z branży IT uważa, że ââmaszyny będą jedynie pomocą w kodowaniu, a nie pełnym zamiennikiem. Pomagają wydajniej pisać kod i wykrywać błędy, skracając czas potrzebny ludziom na wykonanie zadań.
planowanie procesów w mediach
Sposób, w jaki firmy kupują powierzchnię reklamową, zależy od ich strategii planowania mediów, a ci, którzy robią to najlepiej, często sprzedają najwięcej produktów lub usług.
Dlatego planowanie mediów jest kluczowym obszarem, a sztuczna inteligencja pokazała, jak może się tym zająć. W ciągu najbliższych pięciu lat firmy będą mogły w pełni zautomatyzować ten obszar, co pozwoli zaoszczędzić ogromne ilości czasu i pieniędzy.
Roboty mają niesamowitą zdolność agregowania ogromnych ilości danych, co oznacza, że ââmogą szybko i wydajnie wykonywać te zadania związane z planowaniem mediów.
Rewolucja ChatGPT
Czy zatem pojawienie się sztucznej inteligencji oznacza, że ââwkrótce będziemy świadkami gwałtownego wzrostu masowego bezrobocia na całym świecie?
Chociaż nie posunęlibyśmy się tak daleko, szybki wzrost możliwości sztucznej inteligencji z pewnością da pracodawcom do myślenia. Oszczędności wynikające z automatyzacji powtarzalnych zadań związanych z pisaniem i planowaniem są kuszące, a jeśli są dobrze wykonane, mogą dać im przewagę nad konkurencją.
Jednak najwyższy poziom wydajności i dokładności wciąż nie jest wyczuwalny przez człowieka i właśnie w tym zakresie roboty będą przez jakiś czas niedoskonałe. Ale jeśli kiedykolwiek to zrobią, możemy naprawdę wpaść w poważne kłopoty.