W 2022 roku niemiecki przemysł muzyczny odnotuje najwyższe obroty od 20 lat. Znak sprzedaży został ostatnio osiągnięty w 2002 roku.


W ubiegłym roku niemiecki przemysł muzyczny po raz pierwszy od 20 lat przekroczył granicę dwóch miliardów euro sprzedaży. Federalne Stowarzyszenie Przemysłu Muzycznego (BVMI) odnotowało wzrost rynku o 6,1 procent w porównaniu z poprzednim rokiem 2021. Ostatnio sprzedaż w 2002 roku przekroczyła granicę dwóch miliardów euro o 2,21 miliarda euro.


Podczas gdy przemysł muzyczny musiał kiedyś odnotować znaczne straty sprzedaży z powodu piractwa muzycznego i spadku sprzedaży płyt CD, w ostatnich latach sytuacja już się znacznie odwróciła. Magiczne słowo to strumieniowanie audio.


Subskrypcje strumieniowe nie tylko zwiastowały punkt zwrotny, ale także zapewniły światowemu rynkowi muzycznemu najsilniejszy wzrost od dziesięcioleci. Serwisy streamingowe, takie jak Spotify czy Apple Music, wciąż zyskują na popularności.


Według informacji zrealizowano łącznie 2,07 mld euro. Obejmuje to wpływy z działalności związanej z transmisją strumieniową, a także ze sprzedaży płyt CD, winylowych LP i plików do pobrania. Cyfrowy biznes przemysłu muzycznego wzrósł o 11,7 procent w 2022 roku. Natomiast rynek fizyczny spadł o 11,9 proc.


Branża muzyczna rozwija się dzięki streamingowi audio


Największy udział miała sprzedaż internetowa, która wyniosła 80,3 proc. Pozostałe 19,7 procent pochodziło z działalności fizycznej. Strumieniowe przesyłanie dźwięku nadal wyraźnie dominuje na rynku muzycznym. Jako zdecydowanie najsilniejszy segment rynku notuje znaczny wzrost o 14,0 procent. Osiągnęła przy tym znaczny udział na poziomie 73,3 proc. obrotów ogółem w branży.