
Podziękowania:
0
-
Komornik zajmuje znaki towarowe FoodCare!!!
Znaki towarowe marek należących do firmy FoodCare zostały zajęte przez komornika. Chodzi między innymi o takie brandy jak Black, Frugo, Gellwe czy Fitella. Ponadto, komornik zajął również nieruchomości należące do spółki. Działania zostały podjęte w ramach zabezpieczenia kwoty 10 mln zł jaką spółka ma zapłacić Fundacji Dariusza Michalczewskiego.
Informację o zajęciu znaków towarowych marek oraz nieruchomości należących do FoodCare przekazali przedstawiciele Dariusza Michalczewskiego. W przesłanym komunikacie czytamy m.in. że „taki sposób zabezpieczenia jest zgodny z życzeniami firmy FoodCare, która skierowała prośbę do Fundacji Równe Szanse, aby zabezpieczenie na koncie zamienić na mniej dotkliwą formę dla spółki, tj. zabezpieczenie na znakach towarowych. W uzasadnieniu spółka FoodCare m.in. poinformowała, że nawet krótkotrwały brak dostępu do środków finansowych na realizację bieżącej działalności może spowodować wstrzymanie możliwości finansowania działalności firmy”.
Z przesłanego komunikatu wynika również, że komornik sądowy przy sądzie rejonowym w Krakowie złożył już wniosek do Urzędu Patentowego o zajęcie praw z rejestracji znaków towarowych celem dokonania ww. zabezpieczenia. Ponadto, zostały złożone wnioski o wpis hipotek przymusowych dla nieruchomości FoodCare w Niepołomicach i Zabierzowie.
Zajęcie znaków towarowych i nieruchomości należących do FoodCare to pokłosie wyroku z końca września tego roku. Przypomnijmy, wtedy sąd okręgowy w Krakowie nakazał firmie FoodCare wypłatę prawie 10 mln zł Fundacji Dariusza Michalczewskiego Równe Szanse. Sprawa dotyczyła zaległego wynagrodzenia z tytułu umowy promocyjnej. Byłemu bokserowi przysługiwała prawna możliwość zabezpieczenia wyroku poprzez zajęcie kont bankowych firmy, jednak Michalczewski i jego fundacja nie zdecydowali się na ten krok.
- Postanowiłem przychylić się do wniosku firmy FoodCare i namówiłem Fundację do jego akceptacji, ponieważ zawsze na ringu, jak i w biznesie walczyłem fair play. Pomimo faktu, że tak źle zostałem potraktowany przez właściciela tej firmy pana Włodarskiego, zdaję sobie jednak sprawę, że inna decyzja mogłaby spowodować utratę płynności finansowej spółki, przez co w konsekwencji zapewne ucierpieliby niewinni pracownicy, a tego nie chcę - powiedział Michalczewski. - Równocześnie podkreślam, że moja decyzja nie zwalnia pana Wiesława Włodarskiego od odpowiedzialności prawnej za nieuczciwe działania i wszystkie należności w ramach zasądzonego już odszkodowania, będą musiały zostać uregulowane – dodał były bokser.
Poprosiliśmy o komentarz przedstawicieli firmy FoodCare, jednak jeszcze nie otrzymaliśmy od nich odpowiedzi w tej sprawie.
Współpraca pomiędzy Michalczewskim a producentem energetyka została nawiązana w 2003 roku. W podpisanej wtedy umowie Michalczewski miał udzielić firmie FoodCare, która wtedy funkcjonowała jeszcze pod nazwą Gellwe, praw licencyjnych do korzystania ze wszystkich znaków zawierających słowo "Tiger", pseudonim "Tiger" oraz praw licencyjnych do korzystania ze swojego wizerunku przy produkcji napoju Tiger Energy Drink. Z materiałów otrzymanych od przedstawicieli Michalczewskiego, wynika, że w zamian za licencję do wykorzystania oznaczeń firma FoodCare zobowiązała się do przekazywania procentowego wynagrodzenia od sprzedaży napoju Michalczewskiemu. Później owo wynagrodzenie były bokser przekazał na rzecz swojej Fundacji Równe Szanse.
W 2010 Fundacja Równe Szanse rozwiązała umowę z firmą Foodcare w trybie natychmiastowym. Z informacji uzyskanych od przedstawicieli Dariusza Michalczewskiego, wynika, że powodem było niewywiązywanie się przez firmę FoodCare z warunków umowy.
FoodCare, która przez wiele lat funkcjonowała na polskim rynku jako Gellwe, została założona w 1984 roku. Początkowo jej działalność ograniczała się do segmentu produktów deserowych. W 2003 roku firma wprowadziła na rynek napój energetyczny Tiger, a w2007 rozszerzyła swoje portfolio o brand Fitella (pod tą marką sprzedawane są płatki śniadaniowe i musli). Spółka reaktywowała również bardzo popularną w latach 90. markę napojów Frugo. Ponadto, w jej portfolio znajdują się obecnie trzy marki napojów energetycznych: Black (którego reklamuje Mike Tyson), N-Gine i przeznaczony dla kobiet Blow, oraz napój izotoniczny 4Move (który jest oficjalnym napojem izotonicznym polskiej reprezentacji w piłce nożnej).
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Wykryto Adblock, wyłącz go, aby zobaczyć ukryte treści!